Gemengde gevoelens, onze kleine babyboy wordt 1!

5256B4B8-3EF7-4E41-88D7-A6B835BC9CB9Onze baby, mijn kleine Jayden Milan wordt volgende week 1 jaar. Hoe is dit jaar zo snel voorbij gegaan? Hij heeft een volle kop met haar, acht superschattige tanden, Hij kan staan en schuifelt langs de tafel en de bank en gebruikt zijn ikea eetstoel om te lopen! Ik heb gemengde maar vooral opgejaagde gevoelens bij iedere mijlpaal van onze kleine jongen. Ik ben serieus al bezig om zijn eerste verjaardagsfeestje te organiseren, het lijkt wel gisteren dat hij geboren werd?

Ik werk normaal gesproken fulltime maar nu heb ik de eerste twee jaar ouderschapsverlof en werk ik 25 uur per week en mag ik een halve dag per week thuiswerken. Dus in totaal ik 2,5 dag op het kantoor en de rest van de week ben ik thuis. De babymomenten lijken veel te snel te gaan. Ik ben daarom ook zo dankbaar dat ik de mogelijkheid heb om veel thuis te kunnen zijn met Jayden zodat ik er bij kan zijn als hij zijn mijlpalen bereikt. Zoals de eerste keer dat hij omrolde, de eerste keer dat hij klapte, lachte en de eerste keer dat hij kroop en ging staan. Hoewel ik zoveel samen ben met Jayden, voelt het voor mij nog steeds alsof het allemaal veel te snel gaat. Ik zou al deze momenten allemaal zo lang mogelijk willen vasthouden. Die dikke wangetjes, die ondeugende grijns, die mollige kleine handjes die mijn vingers vastpakken als ik zijn fles geef, zijn dikke babyvoetjes die ik wel kan opeten. Ik kan geen genoeg van hem krijgen.

Als het zo doorgaat in dit tempo zoekt Jayden voordat ik het weet zijn eigen kleren uit, gaat hij autorijden, en verlaat hij ons voor school of nog erger een vriendin! Ahhhh, ik krijg al een huilbui als ik er aan denk. Ik hoorde het altijd om me heen wat gaat het snel en ik glimlachte dan en dacht ja, ja, ja het zal wel. Maar nu dat ik zelf een kleine heb denk ik WOW iedereen had gelijk, het gaat snel, veel en veel te snel! Nu snap ik wat ze bedoelen.

Zijn eerste verjaardag is een enorme mijlpaal voor zowel ons als voor Jayden. Gelukkig weet ik dat ik niet de enige ben die zoveel moeite heeft met de tijd die voorbij vliegt. We gaan er een mooie dag van maken, waarschijnlijk met een hoop gemengde tranen van geluk en een klein beetje verdriet.

************************************************************************************

Mixed emotions about my baby turning one!

My first baby boy. My little Jayden Milan. Am I really already planning his first birthday party? How did his first year go by so quickly? He has a head full of hair, eight adorable teeth, and standing and now showing signs of walking! I’m feeling all the feels lately as I watch him grow, and I have mixed emotions about my baby turning one.

I normally work fulltime but now I have the first two years parental leave and I work 25 hours a week which I half a day working at home. So in total I work 2.5 day at the Office and the rest I’m home. These baby moments seem to be fleeting. I am SO SO grateful that I’ve been able to stay a lot at home with Jayden as he reaches all his first year milestones. Like the first time he rolled over, the first time he clapped, and the first time he crawled. Yet, even though I’ve gotten to spend so much time with Jayden during this first year, I still feel like it’s going way too fast. 

I want to hold onto those little baby moments. Those squishy cheeks. That little gumless grin. That chubby little hand reaching out for my face.

Soon enough Jayden will be picking out his own clothes, driving a car, and leaving me for school! Ahhhh, every parent tells you it goes by fast and that’s because it’s true! I’m sure you’ve heard it a million times too. You just nod and smile, and in your head you say, “yeah, yeah, yeah, I’ve heard it before”. But then you experience it for yourself and you’re like, “wow, everyone was right!”

I love watching Jayden grow as we celebrate each special moment with him, yet part of me wants to hit the pause button and keep him little forever. 

The big first birthday is a HUGE milestone for both baby and mom. If you’re feeling a little sad and a whole ball of mixed emotions about your baby turning one you’re not alone. Most moms I know feel exactly the same way.

 

2 gedachten over “Gemengde gevoelens, onze kleine babyboy wordt 1!

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Site gebouwd met WordPress.com.

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag